صادرات زعفران به امارات

صادرات زعفران به امارات


صادرات زعفران به امارات و به خصوص شهر دبی نیازمند اطلاعات جامع از جمله قیمت، بسته بندی و نحوه ارسال است که در این مقاله بیان خواهد شد.

بر کسی پوشیده نیست بازار امارات به عنوان بزرگ ترین بازار تجارت در خاورمیانه بوده و معمولا بسیاری از شرکت های فعال در زمینه تجارت خارجی سعی می کنند تا دفاتری در این کشور داشته باشند تا از پتانسیل های موجود در بازار این کشور بهره ببرند.

در این مقاله ما قصد داریم تا اطلاعات جامعی در مورد صادرات زعفران به امارات را در اختیار شما قرار دهیم تا اگر به منظور تجارت زعفران در این کشور قصد فعالیت را دارید، نکات مهمی را بدانید.

اطلاعاتی که در این مقاله به صورت کامل قرار است بدان پرداخته شود:

1- نوع زعفران صادراتی

2- نوع بسته بندی زعفران

3- نحوه ارسال زعفران

4- نحوه قیمت گذاری زعفران در بازار هدف

5- اصلی ترین چالش های صادراتی به امارات

صادرات زعفران به امارات نوع محصول؟

همان طور که در ابتدای بحث بیان شد، امارات به عنوان مرکز جامع تجارت زعفران در آسیا شناخته شده و قاعدتا کشور با چنین ظرفیت بسیار فوق العاده ای طبیعتا بازار خوبی برای صادرات انواع زعفران ایران است، که در یک مقاله با همین نام بدان پرداخته ایم، که با کلیک بر روی لینک زیر می توانید اطلاعات کاملی را در این مورد پیدا نمایید.

حال که با انواع زعفران صادراتی آشنا شدید بیایید تا با هم سفری به امارات داشته باشیم و در مورد زعفران های مصرفی در این کشور صحبت کنیم.

بیشترین مصرف زعفران در این کشور مربوط به نگین بوده و مشتریان اغلب از زعفران نگین صادراتی برای کار خود استفاده می کنند، در رده بعدی زعفران پوشال و به میزان خیلی کمتری ریشه سفید در این کشور مورد استفاده قرار می گیرد.

اما یک واقعیت تلخ در مورد بازار زعفران امارات وجود دارد و آن هم تقلب گسترده در بازار این کشور است، وضعیت به حدی وخیم است که زمانی که شما قصد فروش زعفران خود در بازار این کشور را دارید، از شما یک سوال پرسیده می شود، زعفران چند درصد است؟!

منظور از درصد در زعفران فروخته شده در امارات این است که زعفرانی که شما در اختیار دارید چند درصد زعفران اصلی و چند درصد ریشه زعفران یا عناصر تقلبی دیگر در محصول است! این فاجعه زمانی اتفاق می افتد که تجار ایرانی برای فروش محصول خود به هر قیمتی وارد بازار شده و با رقابت منفی باعث خراب شدن بازار می شوند.

در حال حاضر بازار امارات به دلیل پتانسیل بسیار بالایی که برخوردار است، توجه شرکت های قدرتمند زیادی را به خود جلب کرده و لازمه فعالیت در این بازار داشتن قدرت مانور بالا و قدرت اقتصادی برای رقابت است.اما یک سوال مطرح می شود، آیا تمام زعفران بازار امارات تقلبی است؟ قطعا خیر، اما اگر روزی قصد بازاریابی در امارات را داشته باشید، قطعا با این موضوع برخورد خواهی کرد و در نتیجه باید نسبت به آن آگاهی کامل را داشته باشید.

مجموعه بازرگانی رسکاو در بازار امارات به صورت محدود فعالیت داشته و صرفا نمونه زعفران نگین رویال خود را به مشتریان عرضه می کند، نمونه زعفران مجموعه ما :

نوع بسته بندی زعفران

مساله دیگری که در مورد آن باید بدانید، نوع بسته بندی زعفران برای صادرات به امارات است…..

اصلی ترین بسته بندی که معمولا صادرکنندگان برای ارسال محصولات خود از آن بهره می برند، بسته بندی خاتم است این بسته بندی به واسطه دارا بودن مقاومت بسیار خوب مانع خردشدگی محصول شده و حمل و نقل آسانی نیز دارد.

سوالی که اینجا مطرح می شود این است که آیا بسته بندی های ریز جایگاهی در بازار زعفران امارات دارند؟

با عنایت به این که امارات خود در چند ساله اخیر وارد حوزه بسته بندی و صادرات مجدد زعفران شده و یکی از برند های زعفران در سطح دنیاست، چندان نمی توان به صادرات محصولات بسته بندی به این کشور امیدوار بود، اما با این حال برند های مشهور ایرانی همیشه از هر فرصتی برای حضور در بازار صادراتی استفاده می کنند و زعفران بسته بندی شده خود را کم و بیش در بازار این کشور عرضه می کنند.

اگر شما به عنوان یک برند نوپا قصد دارید تا در بازار این کشور حضور داشته باشید، فروش محصولات بسته بندی شما، مستلزم آن است که بازاریابی قوی و مشتریان خاص خود را پیدا کنید.

نحوه ارسال زعفران به بازار امارات

اصلی ترین روش صادرات زعفران در بازار امارات از طریق هوایی و از مبادی قانونی است و بسیاری از صادرکنندگان از طریق شرکت های هوایی این کار را انجام می دهند که شما می توانید با یک تماس ساده با متولیان امر حمل نقل هوایی صادراتی همانند ( سپید بال، پیام کیهان، کیهان ترابر و ….) استعلام های لازم جهت صادرات را دریافت کنید.

اما در کنار راه های قانونی همیشه را های دیگری وجود دارد که به صورت غیر قانونی و با هزینه اندک کار ارسال محصول انجام شود، آن هم ارسال با لنج ها در بنادر کشور است.

این روش اگر چه ارزان است اما باید ریسک های آن را به جان بخرید.

بررسی قیمت زعفران به دبی

و اما مهم ترین مساله قیمت !

اگر نگوییم 100% یک معامله توافق بر سر قیمت است، باید قبول کنیم که 80% هر معامله ای بر اساس قیمت انجام شده یا لغو می شود.

همان طور که در بالا اشاره کردیم، بازار امارات، بازاری مملو از تقلب و اجناس مشکل دار است و می توان این نتیجه را گرفت که مشتریان حاضر در این بازار قیمت محور بوده و در بسیاری از معاملات کمتر به کیفیت محصول توجهی می کنند.

جالب است بدانید در خیلی از روز ها قیمت زعفران در بازا مشهد از بازار امارات گران تر بوده و این باعث تعجب تجاری می شود که از پشت پرده داستان آگاهی ندارند.

اما با این حال فرمول اصلی قیمت گذاری در بازار زعفران شامل ( قیمت زعفران+ هزینه های بسته بندی و حمل + سود = قیمت نهایی ) است و از طرفی باید قیمت ارز هنگام خرید و هنگام فروش جنس را در نظر گرفت تا بتوانیم به یک جمع بندی دقیق در مورد میزان سود یک معامله داشته باشیم.

در نهایت اگر این مقاله را جمع بندی کنیم اصلی ترین چالش صادرات به امارات رقابت سنگینی است که بین تجار در این کشور وجود دارد که باعث می شود مشتریان شما به طمع 10 درهم پایین تر از شما خرید نکنند و برای خرید محصول خود در دفتر رقیب شما حاضر شوند، در نتیجه اگر بازار امارات را برای تجارت انتخاب می کنید در اولین قدم سعی کنید تا مشتریان وفادار به خود را داشته باشید و اجناسی را عرضه کنید که اجازه ندهد مشتریان شما به کار کردن با دیگران حتی فکر کنند.

اگر با مطالعه علاقه مند به تجارت زعفران شدید می توانید با تماس تلفنی از نرخ روز و نحوه کار مطالع شوید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *